Ha dízeles autód van, akkor a DPF-szűrő működéséről feltétlen tudnod kell.
A dízel részecskeszűrő kritikus szerepet játszik a dízelüzemű járművek általános funkciójában. Ha nem tartod megfelelően karban a szűrőket, akkor annak drága és jelentős következményei lehetnek.
Íme néhány alapvető információ, amelyet tudnod kell a dízel részecskeszűrőkről:
Mik a dízel részecskeszűrők?
Ha te is része vagy a dízelvilágnak, akkor valószínűleg már taláklkoztál a DPF szóval.
A DPF vagy a dízel speciális szűrő egy kipufogógáz-utókezelő eszköz. Ez csapdába foglalhat bizonyos anyagokat, például hamut és kormot. A DPF általában egy olyan szubsztrátot használ, amelyet kerámia anyagból készítenek, és olyan szerkezetű, mint a lépes méz.
A dízelüzemű járművek kibocsátásának csökkentése érdekében egy adott dízelüzemű szűrő elfogja és tárolja a kipufogógáz-kormot, amelyet időről időre el kell égetni a szűrő regenerálása érdekében. A regenerációs folyamat elégeti a szűrőbe lerakódó koromfelesleget, és megakadályozza a veszélyes kipufogógáz-kibocsátást, valamint a fekete füstöt, amelyet általában a dízelüzemű járművek gyorsulásakor bocsátanak ki.
A mai motorgyártók DPF szűrőt használnak bizonyos anyagok csapdájához, hogy megfeleljenek az EPA 2007 kibocsátásának.
Az eltömődött DPF tünetei
Vannak olyan esetek, amikor a blokkolt dízel részecskeszűrő alacsony fordulatszámon megtett rövid utak eredménye. A rövid utakon alacsony sebességgel működő jármű nem képes megfelelni különböző követelményeknek, így a szűrő képtelen tisztítani magát.
A DPF-szűrő hibás szervizelés miatt is meghibásodhat. A dízel részecskeszűrő élettartama az alkalmazástól függően változhat. A DPF-k akkor is hamarabb meghibásodhatnak, ha rosszul tartják őket karban. Ezenkívül a szűrő eltömődése a teljesítmény-változtatások, a hibás olajfajták, az alacsony minőségű üzemanyag használata vagy a jármű alacsony üzemanyagszintű gyakran futtatásának eredménye is lehet.
Honnan tudod, hogy blokkolt vagy eltömődött a szűrőd? Általában, ha a szűrő eldugult, a műszerfalon narancssárgával jelzett a rendszerhiba. A fény a gyártótól függően változhat. Ha ez a fény kigyullad, érdemes megnézni a DPF szűrőt, hogy nincs-e eltömődve, és minél hamarabb orvosolni a problémát.
Ugyanúgy, mint a két elsődleges részecske szűrőnél is, itt is kétféle módszer van a tisztításra. A regenerálás révén a korom kiüríthető a szén széndioxiddá történő átalakításával. Másrészt a hamu eltávolításra kerül a szűrő leválasztásával, majd egy sűrített levegővel felszerelt géppel történő megtisztításával.
A DPF-szűrő karbantartásának titka annak biztosítása, hogy az önmagában regenerálódni tudjon, ha a korom megtölti és elindítja a figyelmeztető fényt. Az aktív és a passzív regeneráció kétféle típusa használható.
Kevesebb tömeg az autó utasterében
A tetőcsomagtartó vásárlása előtt négy fő kérdést kell mérlegelnie. És szerencsére csak négy! Vessünk egy gyors pillantást az egyes kérdésekre, amelyeket fel kell tennie magának, mielőtt megbeszélnénk, hogy melyek az autó tetőcsomagtartók fő részei, és milyen tulajdonságokra kell figyelnie.