Ha dízeles autód van, akkor a DPF-szűrő működéséről feltétlen tudnod kell.
A dízel részecskeszűrő kritikus szerepet játszik a dízelüzemű járművek általános funkciójában. Ha nem tartod megfelelően karban a szűrőket, akkor annak drága és jelentős következményei lehetnek.
Íme néhány alapvető információ, amelyet tudnod kell a dízel részecskeszűrőkről:
Tartalomjegyzék
Mik a dízel részecskeszűrők?
Ha te is része vagy a dízelvilágnak, akkor valószínűleg már taláklkoztál a DPF szóval.
A DPF vagy a dízel speciális szűrő egy kipufogógáz-utókezelő eszköz. Ez csapdába foglalhat bizonyos anyagokat, például hamut és kormot. A DPF általában egy olyan szubsztrátot használ, amelyet kerámia anyagból készítenek, és olyan szerkezetű, mint a lépes méz.

A dízelüzemű járművek kibocsátásának csökkentése érdekében egy adott dízelüzemű szűrő elfogja és tárolja a kipufogógáz-kormot, amelyet időről időre el kell égetni a szűrő regenerálása érdekében. A regenerációs folyamat elégeti a szűrőbe lerakódó koromfelesleget, és megakadályozza a veszélyes kipufogógáz-kibocsátást, valamint a fekete füstöt, amelyet általában a dízelüzemű járművek gyorsulásakor bocsátanak ki.
A mai motorgyártók DPF szűrőt használnak bizonyos anyagok csapdájához, hogy megfeleljenek az EPA 2007 kibocsátásának.
Az eltömődött DPF tünetei
Vannak olyan esetek, amikor a blokkolt dízel részecskeszűrő alacsony fordulatszámon megtett rövid utak eredménye. A rövid utakon alacsony sebességgel működő jármű nem képes megfelelni különböző követelményeknek, így a szűrő képtelen tisztítani magát.
A DPF-szűrő hibás szervizelés miatt is meghibásodhat. A dízel részecskeszűrő élettartama az alkalmazástól függően változhat. A DPF-k akkor is hamarabb meghibásodhatnak, ha rosszul tartják őket karban. Ezenkívül a szűrő eltömődése a teljesítmény-változtatások, a hibás olajfajták, az alacsony minőségű üzemanyag használata vagy a jármű alacsony üzemanyagszintű gyakran futtatásának eredménye is lehet.
Honnan tudod, hogy blokkolt vagy eltömődött a szűrőd? Általában, ha a szűrő eldugult, a műszerfalon narancssárgával jelzett a rendszerhiba. A fény a gyártótól függően változhat. Ha ez a fény kigyullad, érdemes megnézni a DPF szűrőt, hogy nincs-e eltömődve, és minél hamarabb orvosolni a problémát.
Ugyanúgy, mint a két elsődleges részecske szűrőnél is, itt is kétféle módszer van a tisztításra. A regenerálás révén a korom kiüríthető a szén széndioxiddá történő átalakításával. Másrészt a hamu eltávolításra kerül a szűrő leválasztásával, majd egy sűrített levegővel felszerelt géppel történő megtisztításával.
A DPF-szűrő karbantartásának titka annak biztosítása, hogy az önmagában regenerálódni tudjon, ha a korom megtölti és elindítja a figyelmeztető fényt. Az aktív és a passzív regeneráció kétféle típusa használható.