Ahhoz, hogy jó ötletet kapjon, meg kell tanulnia, hogyan működik az autó fékrendszere. Minden alkalommal, amikor rálép a fékpedálra, a jármű a fékvezetékeken keresztül nyomja a nyomás alatt lévő folyadékot a féknyergek helyét jelentő féknyeregbe minden keréknél. A fékfolyadék minden egyes kerékben a fékbetéteket a tárcsaforgótárcsához nyomja, így az lassítja, hogy a kerekek apránként megálljanak.
Egyszerűen fogalmazva, az autó fékrendszere a fékbetétek által alkalmazott súrlódás révén a mozgási energiát hőenergiává alakítja át. Kétféle fékbetét közül választhat, hogy melyik illik legjobban az Ön vezetési stílusához és járművéhez.
Tartalomjegyzék
A fékbetétek rövid története
Manapság a járművezetők gyakran három különböző típusú betét közül választhatnak, nevezetesen a szerves, a fémes és a kerámia betétek közül. A múltban azonban nem ez volt a helyzet. A betétek első feljegyzett használata a 19. században történt . th
A híres feltaláló Bertha Benznek, aki egyben Karl Benz, a Mercedes Benz alapítójának házastársa is volt, tulajdonítják az első bőrből készült betétek kifejlesztését 1888-ban, járművük egyik korai szabadalmához.
Ettől kezdve a párnák gyártásához használt anyagok a technológiai fejlődéssel együtt változtak. Csak a 20. század közepén-végénth század közepén, amikor a modern tárcsafékek kezdték felváltani a dobfékeket, kezdtek a gyártók a mai napig használt szerves, fém és kerámia betéteket is piacra dobni.
Olvassa el a következő cikket is: A fékolaj megértése
Az Ön autójának fékrendszere kulcsfontosságú biztonsági elem, és a fékolaj vagy fékfolyadék központi szerepet játszik a működésében. Ez a hidraulikafolyadék felelős azért, hogy a fékpedálra kifejtett erőt átadja a fékező alkatrészeknek, és végül megállítsa a járművet.
Organikus párnák
A tárcsafékbetéteket eredetileg azbesztből fejlesztették ki, amely egy olyan anyagtípus, amely elnyeli a hőt, és alkalmas arra a kopásra, amelynek a betétek ki vannak téve. Hamarosan azonban kiderült, hogy az azbeszt rendkívül erős rákkeltő anyag, és a hosszan tartó kitettség rákot okozhat.
Miután az azbesztből készült betétek elhasználódtak, az azbeszt a levegőbe kerül, és a járművezetők úgy lélegzik be, hogy nem is tudnak róla. A gyártók hamarosan rájöttek, hogy az azbeszt nem biztonságos vegyület a fékrendszereikben. Ez vezetett a szerves betétek, más néven NAO vagy azbesztmentes betétek kifejlesztéséhez, amelyek a hiányt kívánják pótolni.